* * * Всьому є міра і межа, всьому є свій закон, Усе впирається у свій означений кордон. У русі тіл небесних всіх чіткий порядок є, Та лише дурості людській немає перепон. * * * Усе життя кудись гонивсь, завжди кудись летів, І найяскравішу зорю зірвать з небес хотів. А час стрімким потоком з гір в безодню понесло… Як обернувся на краю – так ніби й дня не жив. * * * Навіщо дертись по щаблях, щоб вищим буть за всіх, Навіщо йти по головах, тяжкий беручи гріх? Навіщо слава, влада, блиск, як потім все одно Сира земля зрівняє всіх − великих і малих ? * * * Мовчання – золото, а немовчання – що то? Коли мовчати – злочин, що це – срібло, злото? Смарагдовим вінцем увінчаний той буде, Хто правду скаже всім з закритим ротом. * * * Воістину, нещасний той, хто злитий з мішурою, Хто з маскою із дня у день – цією, а чи тою. Яка ж то радість: на усе зухвало наплювати, І крокувати по життю − собою, лиш собою. * * * Що суть філософи усі – баранячі лоби, Поцвілих куцих звивин ниції раби. Зав’язлі у болотах мрій, у багнищах ідей. Лиш мудрий той, хто осягнув суть слова «розлюби». * * * Перед Оком Всевидящим я лиш мураха, У купці багнюки загрузла комаха. Але Віри вдихнувши трояндовий запах, Стаю хрестоносцем без докору й страху. * * * Що варті сотні фраз гучних та сотні влучних слів, Що варті тисячі томів маститих мудреців? Молоти гарно язиком і блазневі під стать. Чомусь ніхто з них на хресті висіть не захотів. * * * Казав Апостол правду в день недільний: Пізнаєш істину і станеш тоді вільний. А істина проста: Людиною буть треба − І заіскриться дух, могутній, гордий, сильний. * * * Із ковтком соку лоз відлітають сумні Думи за небокрай і приходять пісні. Але з другим ковтком знову їх легіон, Так що істина,мабуть-таки, не в вині. * * * Не страх, не жорстокість – бісівський капкан, Не підлість та злість завдають лютих ран. Три морди-личини в диявола є, І їх імена − хіть, жадоба й обман. * * * Я не боюся ні вогню, ані клинка еспади, І дикий шторм і повний штиль зустріну гордо-радо. Найвищі гори по плече і море по коліна. Жахає в світі лиш одне − людей найближчих зрада. * * * Грішим на звірів, а самі вбиваєм для забави, Не голод-холод нас жене, а хіть, жадоба й слава. А нам би ще повчитись в них шляхетності й закону, Бо вовку вовк і друг і брат, і моноліт їх лави. * * * Терезів чаші золоті наповнені ущерть, П’янкої слави осяйна шалена круговерть. Хіба ж таким вінцем чоло увінчане творця? Мірилом генія завжди була, є, й буде − смерть. * * * З митців колишніх при житті ніхто не був в пошані, А навпаки, усі були і цьковані й гнані. Це Правди шлях – у світу буть в немилості-опалі. А нинішні «творці» чомусь обласкані та знані. * * * Не той поет, хто досягнув римованого вміння, Не той, хто барвою рядка добився поклоніння. Не в цьому дух творця-митця і Промисл Небесний. Поет – це той, хто «не як всі», і в цьому Провидіння. * * * У чому сіль та смисл життя? Для чого в світі жити? Навіщо я прийшов сюди: каратись чи радіти? Здається, суть проста-одна – вона є ось у чому: Знайти в собі самім себе й собою залишитись. * * * Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах, Краще кулі в грудях, ніж канчуки по спинах. О, дивний смак – свободи мить! Вартуєш ти і того, Щоби вдихнуть-ковтнуть хоч раз й спочити в домовинах. * * * Не бійся, брате, ні меча, ні плахи, ні отрути, Не бійсь за слово правди буть побитим-розіпнутим. Байдужість – пекло, бій – це рай, як вмерти, то у битві, Бо не бувати двом смертям, одної ж не минути. * * * Безпечно й вигідно сидіть під простирадлом ночі, Заткнувши рота зі страху, закривши вуха й очі. А до снаги зробити крок і вийти із шеренги? І кинутись крізь морок-млу до сяйва зір пророчих?! Луцьк , 2003 р.
|