Міністерство освіти і науки розробило та запропонувало для громадського обговорення
ПРОЕКТ НАКАЗУ МОН «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ ПОДІЛУ КЛАСІВ НА ГРУПИ ПРИ ВИВЧЕННІ ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 20 ЛЮТОГО 2002 РОКУ № 128»
У Міністерстві освіти наголошують, що метою Проекту є створення сприятливих умов для вивчення окремих предметів, спрямованих на формування знань, інших компетентностей, світогляду, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових та/або фізичних якостей учнів.
Наказ має вступити в дію з 1 січня 2019 року.
Порівняємо запропонований Проект Наказу з діючим Наказом № 128 від 2002 року і спробуємо розібратись, чому, наприклад, умови вивчення української та іноземних мов погіршаться, а не поліпшаться.
1) Вивчення української мови:
Пунктом 2 додатку 2 до Наказу № 128 від 2002 року було передбачено, що при вивченні української мови, яка вивчається як предмет, у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється поділ УСІХ класівна групи при кількості учнів у класі 28 І більше..
В Проекті Наказу додаток 2 вилучено і в додатку 1 записано, що поділ на групи при вивченні української мови здійснюється ЛИШЕ у 1-4 класах.
2) Вивчення іноземних мов:
Згідно додатку 2 до Наказу № 128 від 2002 року було передбачено, що при поглибленому вивченні іноземної мови з першого класу класи діляться на ТРИ групи (не менше 8 учнів в групі). При непоглибленому вивченні іноземної мови класи діляться на дві групи, якщо в класі більше 27 учнів.
В Проекті Наказу додаток 2 вилучено, а в додатку 1 нічого не написано про поглиблене вивчення іноземних мов (хоча воно передбачене навчальними планами) і не передбачено поділу на три групи. Написано ЛИШЕ, що при вивченні іноземної мови поділ здійснюється на дві групи при наявності в класі більше 27 учнів.
Скріншот Проекту Наказу про поділ на групи при вивченні мов
Висновок:
На державному рівні в результаті введення нового Наказу про поділ на групи ніякого поліпшення умов вивчення мов не передбачається, навпаки, вони погіршуються.
А може, вся суть поліпшення у передостанньому абзаці, який скромно знайшов собі місце в кінці Проекту Наказу?
"На підставі письмового звернення керівника закладу освіти засновник відповідного закладу може приймати рішення про додатковий поділ класів на групи, а також про поділ класів на групи при вивченні предметів, які не наведені у таблиці. Такий поділ класів на групи здійснюється за рахунок коштів засновника."
Цікаве оте "засновник відповідного закладу МОЖЕ приймати рішення про додатковий поділ класів на групи".
А від чого буде залежати оте "може?" Кому відповідь на запит буде позитивною, а кому негативною? Чи не шлях це до корупції?
Скріншот передостаннього абзацу Проекту Наказу
Підсумовуючи сказане, вважаю, що ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ХОЧА Б ТИХ УМОВ, ЩО Є ЗАРАЗ З ВИВЧЕННЯМ МОВ, вище наведений абзац слід подати в такій редакції:
"На підставі письмового звернення керівника закладу освіти засновник відповідного закладу ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ приймати ПОЗИТИВНЕ рішення про додатковий поділ класів на ДВІ групи ПРИ ВИВЧЕННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРИ НАЯВНОСТІ В КЛАСІ більше 27 УЧНІВ), а також про поділ класів на ТРИ групи (В КОЖНІЙ НЕ МЕНШЕ 8 УЧНІВ) при ПОГЛИБЛЕНОМУ вивченні ІНОЗЕМНИХ МОВ. Такий поділ класів на групи здійснюється за рахунок коштів засновника".
А що з приводу Проекту Наказу думаєте ви - вчителі, батьки, учні?
Є надія бути почутими, адже на сайті Міністерства освіти та науки написано наступне:
Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 15 жовтня 2018 року в письмовому вигляді на електронну пошту krasnostup@mon.gov.ua (Красноступ Ганна Миколаївна) або за адресою Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135.
|